3 kerkenconcert

Verslag 3 kerkenconcert 7 mei 2023

Op zondag 7 mei vond alweer voor de vierde keer een 3kerkenconcert in Sappemeer plaats. Het concept om 3 verschillende, historische kerken achter elkaar te bezoeken en verschillende muziek te beluisteren is erg geslaagd. In twee kerken kon er geluisterd worden naar het orgel gecombineerd met een ander instrument. In de Doopsgezinde kerk speelde Eeuwe Zijlstra op het orgel, afgewisseld met viool door Alba Carretero Lisazo en in de Koepelkerk speelde Vincent Hensen Oosterdijk op het orgel samen met slagwerk door Richard Kalff. In de Willibrorduskerk trad een heel ander gezelschap op: namelijk een deel van de beroemde doedelzakgroep The Clan Macbeth Pipe band uit Groningen. Het bleek een hele belevenis hoe zij ons allen vanuit de Doopsgezinde kerk ophaalden en wij achter de muziek aan naar de Willibrorduskerk liepen. In deze kerk heeft Okkie Smit het publiek verrast met een ooggetuigenverslag hoe de toren op 13 november 1972 op het dak van de kerk viel en het toenmalige orgel verwoestte.
Het weer was ons goedgezind en hebben we een zonnige geslaagde middag gehad.